Isnin, 23 Mei 2011

Tok ! Tok ! ToK ! TOK !

Salamualaikum again…
            Ok guys, ni kisah yg betul2 pernah terjadi kat aku gan kwn2 sebilik aku.Bukan kisah hantu, tapi kisah misteri.Perihal pintu bilik kami diketuk pada waktu subuh.Malam tu kami mcm biase stdy sampai awal pagi..kejadian bermula apabila kami terlewat bangun subuh, waktu tu, jam kat handphone aku dah berbunyi..pkul 6.15 pagi.Entah kenape lar,lepas aku terkejut gan alarm aku tu,mate aku terase berat sangat nk buke..buke pun mcm org mate sepet.lepas matikan alarm,aku x mcm biase terus je sambung tido.Kawan2 aku pun same.dalam tidur yg lena tu,bunyi ketukan pintu kedengaran..” tok ! tok ! tok ! tok ! ”.Aku terkejut,terus je aku bangun gan mamai,aku buke pintu.BILA BUKE JE….erM..x ade org ar.. dalam hati,Tuhan je yg tahu wktu tu rase nk marah sangat2 coz main ketuk then bla mcm tu je.Sambil mamai,aku grab tuala aku,p jamban utk melepas dan mandi..amik wuduk..solat subuh.Waktu tu lebih kurang dalam pukul 6.45.AKu rush ar jugak..mjur jugak ade org ketuk tu.Kawan2 aku pun bangun jugak ar pas tu.
            Selepas itu, ( mcm buat karangan ) aku duk kat meja aku dan teringat sal hal tadi.Hem..aku duk pikiaq sebelum nk p exam ( kes ni berlaku waktu exam..sowi lmbt gtau ).BILE pikiaq balik,aku rase pelik..sape yg ketuk,lau kate ketuk cepat2..mustahil jugak.bunyi selipar pun x ade..bunyi org berjalan pun x ade.Aish..musykil jugak aku.Kemudian, aku gan berat hati..tanye kwn2 sebilik lau ade dengar x bunyi ketukan tu.Mereka dengan selamba badak kate,tu Kuwe ( zaquan ) lau ketuk2 pagi2.ARGH..kebetulan plak dye lalu wktu tu,Farhan ( rkn sebilik ) aku tanye kat Kuwe td.Kuwe jwb..” eh,aku lame doh dok ketuk pintu mu,aku pun bngun lewat ni “.so..kami pun berada dalam kebingungan..sorang lagi roommate aku is Nazdrul.
            Malam seterusnya, macam biase aku dan roommate aku tido lewat jugak.sebelum aku tido tu,aku dh nekad nk jenguk jugak gan cepat2 sape yg duk ketuk pintu bilik kami tu.ERM..hari kedua tu..aku bangun awl..dh siap mandi,solat,dan sebagainya..aku baring2 rapat gan pintu tu..aku tengok kat bawah pintu.Kan ade lumbang sepanjang bwh pintu tu.So aku intai ar manelah tahu ade bayang2.Tunggu punye tunggu…” TOK! TOK! TOK! TOK!” WEH,x ade bayang2 org pun.aku cepat2 bangun n bukak..beza antara ketuk gan aku nk bukak pintu tu dlm beberapa saat je.aku bukak…. X ADE ORANG ! bayang2 bwh tu pun aku x nmpak.Pelik TAPI benar.Lepas je kejadian tu..aku cerite n tnye kat kwn baik aku which is Adam.Dia kate dia pun pernah kene mcm tu..”Erm..mungkin ade hamba Allah S.W.T yang sudi kejutkan kite”.Lepas daripada aku berbincang dengan Adam sal hal tu..peristiwa tu dh x berulang lagi.SEtiap kejadian ade hikmahnye…apekah? Teka ar..^_^.sekian.

1 ulasan:

  1. pergh..menakutkan..ada hikmah tu..kalau "org" tu x ketuk,pasti korg x terbangun..huhu.. tp org kata 3rd mmg berhantu..hihihi.. :)

    BalasPadam